Zadanie zo skúšky PAZ1b (poslanci)

Created: 2008-06-22 - 15:14

Nuž, neviem... Toto zadanie sa mi zdalo také zvláštne a trošku nejednoznačné (možno sa ku mne nedostal jeho originál, neviem). Máme vytvoriť dve triedy, teda triedu Poslanec a triedu Snemovna. Daľej tam bude súbor poslanci.txt s práve 12 riadkami, teda bude tam práve 12 poslancov (?). Snemovňa je však prinajmenšom rozmerov 3x5 a najviac 10x12 - teda bude tam veľa prázdnych stoličiek. Nie všetkým metódam som porozumel, teda aký je ich zmysel a pod.

Parlament.rtf

Trieda Poslanec, by mohla vyzerať napríklad takto:

package Skuska2;

public class Poslanec {
public String meno;
public boolean pritomny;
public int hlasuje;
public int aktivny;
	
	public Poslanec(){
		meno = "";
	}
}


Trieda Snemovna, by mohla vyzerať napríklad takto:

package Skuska2;

import java.io.File;
import java.util.Scanner;

public class Snemovna {
public String[][] snemovna;
public int[][] aktivita;
public String[] zoznamPoslancov;
	public Snemovna(int m, int n){
		snemovna = new String[m][n];
		aktivita = new int[m][n];
	}
	
	public void generuj(){
		zoznamPoslancov = new String[12];
		try{
			File poslanci = new File("Skuska2/poslanci.txt");
			Scanner s = new Scanner(poslanci);
			int i=0;
			while(s.hasNextLine()){
				zoznamPoslancov[i]=s.nextLine();
                                //+ vygenerovat miesto a aktivitu pre poslanca?
				i++;
			}
		}
		catch (Exception e){ //file not found exception
			System.out.println("Subor nenajdeny");
			e.printStackTrace();
		}
	}
}

Ostatné metódy rozoberiem slovne:
gen_Prit(…….) - tak týmto si nie som tak úplne istý. Čo to znamená vygenerovať prítomnosť poslanca. Umiestniť náhodne na stoličku nejakú? To by som už robil v metóde generuj asi...
nazor(………); - nič zložité.
vypis(……………); - jednoduchý formátovaný výpis.
uznasaniasch(………); - jednoducho vrati hodnotu true alebo false podla toho ci je v parlamente viac ako polovica poslancov alebo nie.
vypis_Matice_Nazorov(......); - tiež len výpis do konzoly
vyhladaj_p(…….); - presne zadaná pozícia, nič zložité
utried(………….); - povedzme, že ich máme v nejakom poli - stačí použiť algoritmus na triedenie poľa (napr. Quicksort a pod). Reťazce sa triedia podobne ako čísla.
hlasovanie(………); - pozrie sa na svojich susedov (+x,-x,+y,-y) ak tam nejakých má, tak vyberie si názor ľuboboľného z nich a zahlasuje...